Uit je hoofd in je lijf

Stress kan heel vervelnd zijn. En iedereen maakt ellende mee. Maar uiteindelijk weten we toch altijd door moeilijke periodes heen te komen. Ook jij! 

lifestyle therapie
Ik ben super dankbaar dat ik leefstijl therapie heb ontdekt!!
Na terug kerende depressies werd ik wanhopig en werd de depressie steeds erger tot dat ik letterlijk bijna mijn bed niet uit kon komen.  
Ik ben leefstijl therapie gaan doen bij Happifit op advies van mijn Huisarts Praktijk Ondersteuner. Ik wist niet dat dit bestond en al helemaal niet dat dit vergoed wordt. 
Na een fijne intake gesprek bij Happifit waarbij ruim de tijd voor mij werd genomen en ik mij echt gehoord voelden hebben we een actie leefstijl plan opgesteld, met de vraag aan mij wat is je doel. 
 
Mijn antwoord. 
Ik wil weer de regie hebben over mijn lichaam en geest. Ik wil mij weer gelukkig en fit voelen. Ik wil beter worden. 
inmiddels zijn wij begonnen aan het 12 weekse – sport & voeding leefstijl programma. 

Saida

Om je te begeleiden naar een gelukkig fit leven doorloop je 4 stappen

Stap 1. Meten

Tijdens deze fase zullen er fysieke en fysiologische metingen plaats vinden. Meten is weten geeft je trainer een beeld van je fysieke capaciteiten en zo nodig medische achtergrond. Het meten van je lichaamssamenstelling en uithoudingsvermogen maken deel van dit proces.

Stap 2. Gezond eten

Gezond eten hoeft niet moeilijk te zijn. Ik leer je hoe je makkelijk en snel gezonde recepten kan maken, helemaal afgestemd op jouw levensstijl. Je krijgt er niet alleen een mooi lijf van, maar gaat je er super gelukkig en fit van voelen.

Impressie

Stap 3. Bewegen

Op basis van de metingen maken we voor jou een bewegingsplan op maat. Het programma kent verschillende stappen en fases. Afhankelijk van jouw achtergrond en lichaamscapaciteiten, wordt  dit afgestemd op jouw persoonlijke wensen.

Stap 4. Ontstressen

Hardwork pays off! Na al dat harde werken, mag je de training rustig afbouwen. De focus ligt op het rekken en strekken van de spieren en het terugbrengen van je ademhaling naar de normale stand. Dit is een fantastische manier om je zintuigen te activeren. Even een momentje voor jezelf. Veel geluk.

Een passend leefstijl is heel belangrijk bij het herstel. Denk daarbij aan gezond en gevarieerd eten, voldoende beweging en structuur in je dagelijkse ritmen brengen.

Vul het contact formulier in dan neemt happifit contact met je op.

    Tips bij stress en depressie

    Lifestyle & Vitalitietstherapie Amstelveen

    Voeding

    • Vermijd geraffineerde suikers

    • Eet circa. 400-800 gram verse groenten
    • Eet 2 tot 3 stuks fruit per dag 

    • Matig het eten van vlees.
    • Neem voeding die rijk in vitamine B1 en magnesium.
    • Drink voldoende miniraalwater 1,5 tot 2 liter per dag

    Lifestyle

    • Doe aan lichaamsbeweging (minimaal 30 minuten per dag)
    • Een goede nachtrust
    • Vermijd het gebruik van alcohol
    • Vermijd cafeïne houdende dranken
    • Doe ontspanningsoefeningen, zoals bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen.
    Leefstijl & Vitaliteitstherapie

    Contactgegevens

    Kvk: 52790371

    06 10131536